10-03-2013, 8:46
Węgierski rząd zapowiedział budowę pierścienia kolejowego wokół Budapesztu, który pozwoli zwiększyć przepustowość przewozów towarowych ze Wschodu do Europy Zachodniej.
Plany zakładają wybudowanie na długości 113 km zelektryfikowanej, dwutorowej linii kolejowej, której elementem będą m.in. dwa mosty na Dunaju. Pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 160 km/h. Trasa będzie przeznaczona wyłącznie do kolejowych przewozów towarowych. Obwodnica zostanie wybudowana między miastami Tatabanya i Cegled.
Inwestycja pozwoli na skrócenie czasu podróży przez całe Węgry do jednego dnia. Dziś pociągi towarowe potrzebują do tego nawet 4-5 dn.
Trasa zostanie wybudowana w stylu autostrady, więc nie będzie rozgałęzienia w kierunku np. Szekesfehervaru, Pusztaszabolcsu, Kecskemetu czy Szegedu. Rząd węgierski szacuje, że inwestycja może być ogromnym zastrzykiem finansowym dla rodzimego przemysłu budowlanego. Oprócz tego spowoduje wzrost zatrudnienia na stacjach Komarom, Tatabanya i Szolnok
Plany zakładają wybudowanie na długości 113 km zelektryfikowanej, dwutorowej linii kolejowej, której elementem będą m.in. dwa mosty na Dunaju. Pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 160 km/h. Trasa będzie przeznaczona wyłącznie do kolejowych przewozów towarowych. Obwodnica zostanie wybudowana między miastami Tatabanya i Cegled.
Inwestycja pozwoli na skrócenie czasu podróży przez całe Węgry do jednego dnia. Dziś pociągi towarowe potrzebują do tego nawet 4-5 dn.
Trasa zostanie wybudowana w stylu autostrady, więc nie będzie rozgałęzienia w kierunku np. Szekesfehervaru, Pusztaszabolcsu, Kecskemetu czy Szegedu. Rząd węgierski szacuje, że inwestycja może być ogromnym zastrzykiem finansowym dla rodzimego przemysłu budowlanego. Oprócz tego spowoduje wzrost zatrudnienia na stacjach Komarom, Tatabanya i Szolnok